مقاومت ترموود در برابر آب و آفتاب چگونه است؟
تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

مقاومت ترموود در برابر آب و آفتاب چگونه است؟

گروه وودمستر

معمولا این سوال برای خریداران به وجود می آید که ترمووود چقدر در برابر آفتاب، باد و باران مقاومت دارد؟ این مقاومت به عوامل گسترده ای بستگی دارد که ای عوامل را در ادامه بررسی می کنیم.

مقاومت در برابر آفتاب

مهمترین عاملی که باید در محصولات نمای ساختمان بررسی شود، مقاومت محصول در برابر آفتاب است. این مقاومت شامل، عدم تغییر رنگ و تغییر اندازه در برابر نور شدید خورشید است. ترمووود نیز برای اینکه در برابر خورشید و نور خورشید مقاوم باشد راه کارهایی در زمان تولید را پشت می گذارد. یکی از این راهکارها، بالا بردن حرارت محصول در زمان تولید و درنتیجه فشردگی بیشتر و عدم انقباض محصول در برابر گرمای نور خورشید است. همچنین برای مقاومت چوب ترمو در برابر تغییر رنگ دادن محصول از رنگ ترمو استفاده می شود. جهت توضیحات بیشتر مطلب رنگ ترمو چیست را مطالعه بفرمایید.

مقاومت در برابر باد

تولیدکنندگان ترمووود از ابتدا پیش بینی های لازم جهت مقاومت چوب نما و چوب ترموی استفاده شده در آن در مقابل طوفان و بادهای سهمگین را انجام داده اند. یکی از این پیش بینی ها، آماده سازی بخش زیرین چوب ترمو و ساخت شاسی برای این محصول می باشد به طوری چوب ترمو به صورت صحیح و یکنواخت بر روی شاسی قرار بگیرد و با پیچ های مخصوص کاملا بست شود. این موارد گفته شده به ما امکان می دهد نمای چوبی ترمو را در هر اقلیم آب و هوایی بتوانیم نصب و اجرا کنیم. اگر نصب ترمو توسط متخصصان این حوزه انجام شود به شما اطمینان می دهیم سالیان سال دچار هیچ مشکلی نشوید.

مقاومت در برابر باران و آب

برای مقاومت ترمووود در برابر آب و باران نیز از رزین ترمو استفاده می شود. این رزین که رنگ ترمو نیز نامیده می شود به صورت سطحی و با  قلموی مخصوص بر روی چوب کشیده می شود و پس از خشک شدن، علاوه بر تازه تر شدن و زیباتر شدن چوب ترمو، مقاومت آن را نیز نسبت به تبله شدن، پوسیده شدن و خورده شدن افزایش می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با تیم پشتیبانی وودمستر تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار دهد.