چوب ترمو چیست و چه کاربردهایی دارد؟ چوب ترمو در ایران چگونه عرضه می شود؟

تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

چوب ترمو چیست؟ ترمو چوب و یا نما ترمو چیست و به چه چیزی چوب ترمو می گویند؟

چوب ترمو چیست؟ ترمو چوب و یا نما ترمو چیست و به چه چیزی چوب ترمو می گویند؟

چوب ترمو که به صورت ترمووود نیز نامیده می شود از محصولات اصلی کشور فنلاند می باشد که از درخت کاج بدست می آید. این محصول با قیمتی مناسب در ایران نیز عرضه می گردد.

پرگولا چوب ترمو

چوب ترمو (ترمو وود) چیست؟ ترمو چوب و یا نما ترمو چیست و به چه چیزی چوب ترمو می گویند؟

برای محافظت و حفظ تازگی چوب ترمو از رنگ ترمو استفاده می شود. این رنگ ها(رزین ترمو نیز نامیده می شود) که تولیدات کشور کانادا و آلمان در بازار ایران رونق دارد، به صورت ضد یووی و ضد آب می باشد و طول عمر محصول را در برابر آفتاب و باران افزایش می دهد.

چوب ترمو عمدتا از جنگل های دارای مجوز اروپا و بیشتر کشور فنلاند تولید می شود که با مکانیزم حرارتی ترمو و بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرفا با اتکا بر گرما در برابر نفوذ قارچ، کپک و موریانه محافظت شده و نسبت به چوب معمولی دارای ماندگاری بسیار بیشتری می باشد. همچنین این حرارت اضافه شده به چوب دلیل نفوذ از داخل باعث تغییر رنگ یکنواخت محصول و زیبایی بیشتر محصول می شود.

کافی شاپ چوب ترمو

چوب ترمو در بیشتر مواقع از جنس چوب زبان گنجشک (ASH) و چوب گونه کاج (Pine) تولید می شود که باعث افزایش مقاومت محصول نهایی در برابر شرایط جوی آب و هوایی و اقلیم های مختلف جغرافیایی می گردد.

شاید برای شما جذاب باشد تا نحوه تولید چوب ترمو را مشاهده نمایید. فیلم زیر به شما به صورت مختصر، روند تولید این محصول مدرن را نشان می دهد.

 

سازه های زیرکار چوب ترمو

برای ساخت سازه های زیرکار، معمولا از پروفیل های فلزی استفاده می گردد و در شرایط آب و هوایی مختلف جنس این فلز می تواند تغییر کند. به طور مثال برای مناطق با آب و هوای مرطوب، جنس آلومینیوم را به شما پیشنهاد می کنیم. سازه های آلومینیومی به خاطر نرم بودن و قابلیت انعطاف بالا، بهتر پیچ می شود و دیگر نیازی به زیرسازی با چوب وجود ندارد. با در نظر گرفتن هزینه سازه آلومینیومی می توان به شما اطمینان داد که از هر نظر استفاده از این سازه بهتر از استفاده از سازه های چوبی می باشد.

سازه چوبی زیر کار ترمو

در بعضی موارد از سازه چوبی به عنوان زیرکار استفاده می شود. معمولا در این موارد از چوب روسی استفاده می شود. البته ما به شما مشتریان گرامی نوعی از چوب ترمو را به شما پیشنهاد می کنیم که برای زیرکار استفاده می شود و قیمت آن بسیار مناسب تر از چوب روسی و در نهایت به دلیل همرنگ بودن با چوب رویه، زیبایی بیشتری را به پروژه نهایی اضافه می کند. این محصول به دلیل ترمو شدن در برابر آب مقاوم است و حتی در استخر و سونا نیز به عنوان سازه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پیچ های استفاده شده در پروژه چوب ترمو

برای بستن و هاهنگ کردن الوارهای چوب ترمو از پیچ استفاده می شود. این پیچ ها به سه دسته تقسیم می شوند:

1- پیچ استیل که به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نمی شود.

پیچ استیل چوب ترموپیچ ترمووود استیل

2- پیچ گالوانیزه سفید که این نوع نیز ضد زنگ زدگی می باشد.

3- پیچ های به رنگ قهوه ای که تقریبا همرنگ چوب است و نمای زیباتری نسبت به دو نوع قبلی دارد.

 

تعمیرات چوب ترمو

در بعضی موارد و به دلیل نا مرغوب بودن چوب ترمو، بعد از گذشت چندسال این محصول شکل ظاهری خود را از دست می دهد نمای زشتی به ساختمان می دهد. در این مواقع باید پیش از اینکه نما به صورت کامل از بین برود، اقدام به ترمیم نمای خود کنید. برای تعمیر و ترمیم این محصول از مواد عالی و مخصوصی استفاده می شود که مجموعه وودمستر با توجه تجربیات قبلی می تواند پروژه های شما را ترمیم کرده و تا 80 درصد به شکل روز اول تبدیل نماید و در نهایت با استفاده از رنگ و مواد نانو مقاومت و زیبایی چوب را افزایش دهد.