کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی
تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی

گروه وودمستر

کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی

کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی شاید بیش از موارد دیگر کاربرد آن، به چشم بیاید. توانایی چوب ترمووود در محیط زندگی بسیار گسترده است. کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی طیف وسیعی را دربرمی گیرد. تولیدات مقاوم، زیبا و باکیفیت ترموود می توانند بهترین انتخاب برای تبدیل کردن محیط خانه به محیطی آمیخته با طبیعت است. امروزه و به ویژه در سال های اخیر، کاربرد ترمو وود در دکوراسیون داخلی رشد چشمگیر و روزافزونی داشته است. کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی می تواند از پوشش دهی به تمامی وجه ها تا اکسسوری های کوچک و تزئینی متفاوت باشد.

ترموود نام فرایند اصلاحی چوب ترمو است. در این فرایند چوب های ترمو سوزنی برگ یا پهن برگ درختانی همچون کاج و زبان گنجشک در مجاورت حرارت قرار می گیرند تا مزیت هایی را به دست آورند. چوب های ترمو وود سوزنی برگان جزء چوب های نرم است و چوب های پهن برگانی مثل زبان گنجشک از نوع سخت است.رنگ ترمووود

دکوراسیون-ترمووود

 

دکوراسیون-ترمووود

 

در فرایند اصلاح حرارتی ترمووود پروفیل های یا الوارهای کوچک این چوب ها ترمو وود را که در قطعات و سایزهای معین بریده شده اند وارد کوره ای می کنند. در این کوره بخار آب و حرارت همزمان با هم با چوب ترموود تماس پیدا می کنند. حرارت چوب ترمو را مغز پخت می کند و بخار آب اجازه ی آتش سوزی را به قطعات چوب ترمووود نمی دهد. همان طور که می دانید اکسیژن عامل اصلی احتراق است بنابراین در این کوره ها خلاء اکسیژن نیز برقرار خواهد بود. دمای چوب ها ترموود ابتدا تا ۱۳۵ درجه سلسیون و پس از آن تا ۱۸۰درجه سلسیوس بالا می رود. پس از اینکه چوب ترمو تا این دما حرارت گرفت، رفته رفته دمای آن را تا ۲۱۵ درجه ی سلسیوس افزایش خواهد یافت و چوب برای دقایقی در این دما باقی خواهد ماند. سپس با استفاده از آب چوب ها را خنک می کنند. در تمام مدت این فرایند فعل و انفعالاتی در چوب ترمو در حال اجرا بوده است. از جمله ی این فرایند ها از بین رفتن صمغ و رزین چوب و همچنین نابود شدن تمام قارچ ها و اسپورهای آن ها است که در چوب ترمووود لانه می گزینند از دیگر مواردی است که در این فرایند انجام خواهد شد.

دکوراسیون-ترمووود

با اتمام مراحل اصلاح حرارتی چوب، ترمووود به دست می آید. چوب ترمووود دارای مزیت های متعددی است که شامل موارد زیر خواهند بود:

  • مقاومت بالا
  • رطوبت کم
  • زیبایی ظاهری چوب ترمو
  • سازگار با اقلیم های آب و هوایی متفاوت
  • مقاوم به پوسیدگی و خوردگی
  • مقاوم در برابر حمله ی قارچ ها و حشرات چوبخوار
  • مقاوم به نور خورشید و حرارت
  • مقاوم به خورنده های شیمیایی بازی و اسیدی
  • مقاوم به ضربه و فشار

تمامی این مزیت ها در کنار طرح دلنواز این چوب ها موجب می شود تا تقاضا برای استفاده از چوب های ترمووود در دکوراسیون داخلی افزایش یابد.

کاربرد ترمووود در دکوراسیون

  • کاربرد ترمووود در کفپوش، دیوارپوش و سقف

به طور حتم کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی بخش اعظمی را در پوشش دهی به کف، دیوارها و سقف به خود اختصاص می دهد.

  • کاربرد ترمووود در تیغه ها و چهارچوب پنجره

پنجره ها قاب های طبیعت بخش به خانه هستند. مزین کردن قاب پنجره با تار و پودی از جنس طبیعت می تواند در دلنشین کردن فضای خانه تأثیر دوچندان داشته باشد. همچنین برای زیبایی فضای ورودی پاگرد ها و سرویس خواب و همچنین اتاق پذیرایی نیز می توان تیغه های از جنس ترمووود را به کار برد.

  • کاربرد ترمو وود در سونا، روف گاردن، حمام و تراس

ترموود عایق رطوبت است و در مراحل تولید آن میزان جذب رطوبت، به حداقل میزان خود خواهد رسید که بسیار ناچیز است. بنابراین برای پوشش دهی به اتاقک سونا یا حمام که در معرض بخار آب است و یا تراس و بالکن که در معرض باران و برف است می توانید از این چوب ها ترمو وود استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال ساخت محیطی تماماً آمیخته با طبیعت هستید روف گاردن های مزین به ترمووود را از یاد نبرید.

  • کاربرد ترمووود در وسایل چوبی خانه

برای استحکام بخشی به وسایل و اسباب خانه می توانید از ترمووود استفاده کنید. چرا که کیفیت و مقاومت بالای ترمووود تضمینی است. مبلمان، میز عسلی، کتابخانه و میز تحریر همگی می توانند با ترموود ساخته شوند و علاوه بر مقاومت و طول عمر بالا تزئین کننده ی محیط زندگی باشند. فضای پشت میز تلویزیون نیز با طراحی های خاصی مزین می شود که می توان در این طراحی از ترمووود بهره گیری کرد.

  • کاربرد ترمووود در شلف ها

شلف های دکوری به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. شلف های چندتایی با قطع های متفاوت را می توانید بر روی هر دیواری از خانه نصب کنید و روی آن ها را با کتاب، قاب عکس یا گلدان های کوچک پر کنید.

ترمووود ها را می توانید با زوایای دقیق و اندازه های مناسب برای درست کردن سایبان در بالای درب ها و پنجره ها نیز به کار ببرید.رنگ ترمو

  • کاربرد ترموود در ساخت گلدان

یکی از اکسسوری های چوبی که می تواند پذیرای یک موجود زنده از جنس خود باشد. چوبی که زاییده ی رویش یک گیاه از دل خاک است اکنون پذیرای همان خاک و گیاهی دیگر خواهد بود.

  • کاربرد ترمو وود در کابینت آشپزخانه

برای مزین کردن فضای آشپزخانه و روح بخشی به ساعات آشپزی خود می توانید از کابینت هایی با چوب ترمو استفاده کنید.

  • کاربرد ترمووود در ساخت پله

پروفیل های ترمووود به صورت جداگانه برای ساخت پله ها استفاده می شوند همچنین می توان از این چوب ها ترمو برای پوشش دهی به کل فضای پله ها هم استفاده کرد.رنگ ترمووود

 

مجموعه وودمستر با سابقه بیش از 3 دهه در زمینه دکوراسیون داخلی و فضا سازی (محیطی،شهری) آماده همکاری جهت طراحی و تامین مصالح به صورت پخش عمده و جزئی چوب ترمو وود (ترمو وود) و رنگ ترمووود می باشد

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو

مجری» مجموعه تخصصی چوب ترمووود وودمستر ایران

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو فنلاند و رنگ ترمووود

آدرس: تجريش،خيابان فنا خسرو،پلاك 33 ،واحد 302

۰۲۱۲۶۸۵۵۹۱۸

تلفن: 02126854961-02126855918موبایل: 09122063049