گره چوب در ترموود
تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

گره چوب در ترموود

گروه وودمستر

گره چوب در ترموود

گره چوب ترموود با شکل های گوناگونی در منظرۀ چوب ترمووود وجود خواهد داشت. حتی در تولیدات ترموود نیز این گره ها را مشاهده کرده اید. این گره ها در واقع نقاطی انشعابی هستند که شاخه های جدید از آنجا روییده اند. در سرتاسر طول عمر یک درخت شاخه های زیادی که به تنه ی اصلی آن متصل هستند به دلایل مختلفی از تنه ی درخت جدا می شوند. با افتادن این شاخه ها گره آن ها بر روی تنه درخت باقی خواهند ماند.استفاده از چوب ترمو در موارد بسیاری پیشرفت داشته است و در این بین بازار فروش چوب های ترمو وود نامرغوب نیز رونق پیدا کرده است. چوب هایی ترموود که گره های زیادی دارند معمولاً برای اصلاح حرارتی و تولید ترمووود مناسب نیستند این چوب ها اگر در فرایند ترمووود و با حرارت ترک برندارند حتما در موارد استفاده آسیب خواهند دید و یا عمر کوتاهی خواهند داشت. رنگ ترمو

چوب-ترمووود

 

چوب-ترمووود

تأثیر گره چوب بر مقاومت چوب

گره چوب ترمووود معمولاً عمود بر الیاف چوب ترمو می روید. گره چوب ترمو وود از جنس الیاف چوب ترمو نیست و ساختار آن متمایز از ساختار چوب ترو وود است. بنابراین می توان گفت که گره چوب ترمو نقطه ای غیریکنواخت ایجاد می کند.

ممکن است در حوزه های هنری از چوب هایی ترموود مثل چوب سدر که دارای تعداد زیادی گره در ساختار خود هستند استفاده شود. زیبایی این چوب ها به این دلیل است که رشته های چوب در اطراف "رنگ ترمووود" گره ها مسیر خود را متوقف می کنند و شیب خاصی در کنار یکدیگر پیدا می کنند و این دلیلی است بر استفاده ی مفرط این چوب ها در حوزه های هنری و صنایع دستی.

اما استفاده از چوب های ترموود گره دار در معماری داخلی و خارجی ساختمان ها توصیه نمی شود.

گره چوب را معمولاً براساس ویژگی های خاص از جمله فرم، اندازه، صدا و استحکام طبقه بندی می کنند.

چوب-ترمووود

انواع گره چوب ترمو که پس از بریدن و پردازش الوار بر روی نقاط مختلف آن نمایان است عبارت اند از:

  • گره شاخی
  • گره مرده
  • گره زنده
  • گره میخی
  • گره نبشی
  • گره خوشه ای
  • گره دور پوستی
  • گره خشک و
  • گره سیاه.

گره چوب ترمو وود نباید در الوارها و پروفیل هایی وجود داشته باشد که نیاز حیاتی به مقاومت دارند. به بیانی دیگر برای استفاده از الوارها و پروفیل های چوب ترمو باید مقاومت مورد انتظار از چوب ترموود را در نظر داشته باشیم و اگر نیاز به مقاومت زیادی داریم نباید از چوبی استفاده کنیم که دارای گره های متعدد است. هنگامی که چوب ترمووود در جهت عمود بر دانه های خود و یا در امتداد آن ها با فشار مواجه شود آنگاه احتمال ترک خوردن آن افزایش می یابد.

گره چوب در ترمو وود

ترمو وود اصلاحی است که برای چوب های حرارت دیده و اصلاح شده تحت فرایند های گرمایی اطلاق می شوند.

برای ساخت ترموود از چوب های درختان سوزنی برگ یا پهن استفاده می شود. سوزنی برگانی مثل کاج و پهن برگانی مثل زبان گنجشک بیش ترین مورد استفاده را برای ساخت چوب های ترمووود دارند. در انتخاب این چوب ها باید دقت لازم به عمل آید تا در نهایت مقاومت بالای پروفیل های چوب تضمین شود. رنگ ترمووود

در فرایند اصلاح حرارتی چوب و ساخت ترموودمرغوب ترین چوب ها را که تحت استاندارد انجمن ترمووود فنلاند است از جنگل ها استخراج می کنند.

بدیهی است که وجود گره چوب ترمو در پروفیل های ترمووود می تواند بسیاری از مزیت های این چوب ها از جمله مقاومت آن ها را تحت الشعاع قرار دهد. افت مقاومتی پروفیل های ترمووود موجب می شود تا نتوان از آن ها در نمای بیرونی ساختمان و خیلی اماکن دیگر استفاده کرد.

بنابراین معمولاً از چوب هایی که دارای گره چوب فراوان هستند برای ساخت پروفیل های ترموود استفاده نمی شود. درختان کاج خاصیتی دارند که معمولاً در قسمت اعظمی از تنه ی خود زایش شاخه های انشعابی را ندارند. بنابراین چوب ترمو آن ها دارای تعداد گره های بسیار کمی است.

در صورتی که در پروفیل های ترمووود گاهاً گره چوب وجود داشته باشد معمولا از این پروفیل ها برای پوشش دهی به کف استفاده خواهد شد.

مجموعه وودمستر با سابقه بیش از 3 دهه در زمینه دکوراسیون داخلی و فضا سازی (محیطی،شهری) آماده همکاری جهت طراحی و تامین مصالح به صورت پخش عمده و جزئی چوب ترمو وود (ترمووود) و رنگ ترمو وود می باشد

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو

مجری» مجموعه تخصصی چوب ترمووود وودمستر ایران

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو فنلاند و رنگ ترمو

آدرس: تجريش،خيابان فنا خسرو،پلاك 33 ،واحد 302

۰۲۱۲۶۸۵۵۹۱۸

تلفن: 02126854961-02126855918موبایل: 09122063049