ترموود اصلی را چگونه تشخیص دهیم
تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

ترموود اصلی را چگونه تشخیص دهیم

گروه وودمستر

ترموود اصلی را چگونه تشخیص دهیم

ترمووود اصلی به راحتی از ترمو وودهای تقلبی و نامرغوب قابل تشخیص است و اگر قصد خرید این چوب ها را دارید باید بدانید که با افزایش تقاضا برای خریدچوب های ترمووود، چوب های درجه چندم و نامرغوبی نیز در برخی موارد به فروش می رسند. آگاهی افراد مصرف کننده و مشتریان موجب می شود تا از خرید چوب بی کیفیت برحذر باشند.

ترمووود-اصلی

ترمووود-اصلی

 

ترمووود نامی است که بر روی چوب های حرارت دیده ای می گذارند که برای پوشش دهی به کف، دیوار، نما و اثاثیه ی منازل استفاده می شود.

در فرایند اصلاح حرارتی چوب ترمو و یا مراحل تولید ترموودابتدا چوب را در کوره هایی به نام KILN قرار می دهند. این کوره های دارای خلاء اکسیژنی است. این خلاء به این دلیل ایجاد می شود که چوب ها ترمو وود در مجاورت حرارت های نزدیک ۲۰۰ درجه ی سانتیگراد دچار اشتعال و سوختن نشوند. دمای چوب ترمو طی دو مرحله تا حدود ۲۱۵ درجه ی سانتیگراد بالا می رود و پس از مدت قرارگیری در این دما رفته رفته و با استفاده از بخار آب خنک خواهد شد. و در نهایت چوب ترمووود اصل تولید خواهد شد.

در این فرایند رطوبت چوب ترموود به حداقل میزان خود می رسد و مقاومت آن در برابر عواملی چون مواد شیمیایی، حشرات و قارچ ها، خوردگی و هوازدگی، پوسیدگی و نور خورشید افزایش خواهد یافت

ترمووود-اصلی

رزین جز مواد استخراجی چوب ترموود است که در دو نوع چربی دوست و آب دوست وجود دارد. رزین ها از ترکیبات عصاره ای چوب ترمووود محافظت می کنند. ترکیبات عصاره ای موادی هستند که در آوندهای چوب ترمو وود در حرکت اند و وظیفه ی انجام دادن اعمال بیولوژیک را بر عهده دارند. ترکیبات عصاره ای منبع تغذیه ای مناسبی برای قارچ ها و میکروب ها هستند که چوب ترمو را مورد حمله ی این موجودات قرار می دهند. در فرایند ترمووود تمامی این ترکیبات عصاره ای از درون آوندها تبخیر می شوند و حتی رزین چوب نیز تا حد زیادی از بین خواهد رفت. بنابراین در ترمووود اصل اثر چندانی از این مواد وجود نخواهدداشت.

 

مجموعه وودمستر با سابقه بیش از 3 دهه در زمینه دکوراسیون داخلی و فضا سازی (محیطی،شهری) آماده همکاری جهت طراحی و تامین مصالح به صورت پخش عمده و جزئی چوب ترمو وود (ترمووود) و رنگ ترمو وود می باشد

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو

مجری» مجموعه تخصصی چوب ترمووود وودمستر ایران

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو فنلاند و رنگ ترمو

آدرس: تجريش،خيابان فنا خسرو،پلاك 33 ،واحد 302

۰۲۱۲۶۸۵۵۹۱۸

تلفن: 02126854961-02126855918موبایل: 09122063049