تعویض قسمت آسیب دیده پارکت چوبی ترموود
تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

تعویض قسمت آسیب دیده پارکت چوبی ترموود

گروه وودمستر

تعویض قسمت آسیب دیده پارکت چوبی ترموود

در برخی آسیب دیدگی‌ها مانند نفوذ رطوبت در اثرفن‌کوئل‌ها، شوفاژ رطوبت به داخل چوب ترموود نفوذ کرده و به مرور زمان باعث پوسیدگی، باد‌ کردن، و… چوب ترموود می‌شود که این مشکل با ترمیم و بازسازی چوب حل نمی‌شود و یا اگر هم انجام شد ترمیم جلوه نامناسبی را به پارکت می‌دهد. به همین دلیل باید قسمت آسیب‌دیده چوب ترمو کامل تعویض کنیم، برای این کار با استفاده از ابزارهای مخصوص و یا حتی با برخی از ابزار ساده پارکت آسیب‌دیده را با دقت از تکیه‌های دیگر جدا می‌کنیم تا به قسمت‌های دیگر آسیبی وارد نشود. سپس با استفاده از سمباده‌های مخصوص و یا ابزار دیگر مواد باقیمانده زیر چوب ترموود را کاملا ساب زده تا مواد قبلی از بین رفته و کامل سطح زیری چوب تمیز و صاف شود، باید توجه داشته باشید که سطح زیری چوب جدا شده باید کاملا صاف و تمیز شده باشد و هیچ‌گونه موادی باقی نماند سپس چسب و یا مواد مخصوص زیری چوب ترمو وود را کامل آغشته کرده و پارکت جدید را در جای خود قرار می‌دهیم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که پارکت چوبی ترموود نو نباید زیاد از نظر رنگ ترمووود و طرح با پارکت زمینه تفاوت داشته باشد، زیرا جلوه مناسبی به پارکت و کفپوش نمی‌دهد البته تا حدودی تفاوت قابل قبول خواهد بود و در آخر سعی کنید لاک را برای کل پارکت پوشش دهید تا یک‌دست شود.
 
ترمووود
 
 
ترمووود
 
ترمووود

ترمیم سطحی قسمت آسیب دیده پارکت چوبی

ترمیم سطحی به این صورت است که با گذشت زمان پارکت چوبی ترموود به دلایل مختلفی که در بالا به آن اشاره شد، مانند خراشیدگی و لاک‌های محافط نامرغوب که این لاک‌ها حتی باعث تغییر رنگ ترمووود در پارکت نیز می‌شوند و به مرور زمان به رنگ زرد تغییر رنگ می‌دهند. در این شرایط برای ترمیم پارکت با استفاده از سمباده‌های مخصوص که به اصطلاح سمباده‌های تانکی نامیده می‌شود قسمت‌های آسیب دیده را سمباد زده  و ساب زدن را تا جایی ادامه می‌دهیم که لاک‌ رویی چوب ترموود کاملا از بین برود و سپس به چوب زیری برسد. در مرحله بعد با استفاده از بتونه‌های مخصوص قسمت‌هایی که ترک عمیق دارند را کامل پوشش می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا بتونه پوشش داده شده خشک شود، سپس پس از خشک شدن کامل بتونه آن را مجددا با استفاده از سمباده نرم روی بتونه پوشش داده شده ساب می‌زنیم تا سطح چوب پولیش شود. پس از این کار با استفاده از مواد دیگری مانند لاک یا پوشش‌های محافظ که بنا به سلیقه فرد، روی پارکت پوشش داده می‌شود تا پارکت آسیب‌دیده ترمیم و بازسازی شود.

 
ترمووود

مجموعه وودمستر با سابقه بیش از 3 دهه در زمینه دکوراسیون داخلی و فضا سازی (محیطی،شهری) آماده همکاری جهت طراحی و تامین مصالح به صورت پخش عمده و جزئی چوب ترمو وود (ترمو وود) و رنگ ترمو وود می باشد

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترموود

مجری» مجموعه تخصصی چوب ترمووود وودمستر ایران

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو فنلاند و رنگ ترمو

آدرس: تجريش،خيابان فنا خسرو،پلاك 33 ،واحد 302

۰۲۱۲۶۸۵۵۹۱۸

تلفن: 02126854961-02126855918موبایل: 09122063049