چگونه نوع چوبها را از یکدیگر تشخیص دهیم
تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

چگونه نوع چوبها را از یکدیگر تشخیص دهیم

گروه وودمستر

چگونه نوع چوبها را از یکدیگر تشخیص دهیم

نوع چوب درختان از نظر گیاه‌شناسی، بخش جامد و سخت زیر پوست ساقه درخت یا دیگر گیاهان چوبی است که به صورت بافت آوندی وجود دارد. گرچه در باور عموم چوب تنها در درخت و بوته یافت می‌شود اما از نظر علمی ‌در همه گیاهان آوندی وجود دارد. در نوع چوب درختان مجراهای زیر قابل مشاهده می باشد:

بافت چوبی یا مجراهای چوبی ترموود که شیره خام، آب و نمک‌های معدنی محلول را از ریشه به برگ‌ها و غنچه‌های هوایی می برد. آوند آبکشی یا مجراهای لیبر، که غذای آماده برای برگ‌ها به شکل محلول از طریق آن‌ها برای تغذیه بقیه گیاه به گردش در می آید. مجراهای چوبی به ‌وسیله سلول‌های مرده و دیواره‌های چوبی شده به وجود می آیند. در هر دو حال پروتوپلاسم  سلولی پدیدار می‌شود و دیوارها به‌ وسیله ته ‌نشین شدن ماده لیگنین که سختی چوب از آن میباشد افزایش مییابند.

ترمووود

ترمووود

ترمووود

ترمووود

چوب چیست ؟

نوع چوب ترمو درختان شامل ماده ای پیچیده و منحصر به فردی می باشند که در ساخت انواع سازه های چوبی و صنایع وابسته کاربرد فراوانی دارد. نوع چوب ترمو وود درختان حاصل فعالیت درخت می باشد که در طی سالهای بلند به دست می‌آید و یکی از مهمترین مواد اولیه برای ساخت مبلمان می باشد که حتما قبل از کار می بایست به خوبی با ویژگی و کاربرد انواع گونه های چوبی آشنا شد.

تعاریف نوع چوب درختان ترموود با توجه به این که بخواهیم چوب ترمووود را در قسمت های مختلف به طور صحیح در صنایع چوب استفاده کنیم

معرفی انواع چوب

گونه های متفاوتی از نوع چوب درختان در کل جهان وجود دارند که هر یک از این گونه ها خصوصیات منحصر به فردی دارند. این خصوصیات بسته به نوع آب و هوای منطقه، نوع خاک، ارتفاع از سطح دریا و نوع پوشش و نوع جنگل هایی که در آن رشد می نمایند تفاوت های بسیاری دارند. این تفاوت ها در سال های متفاوت رویش در درخت بر روی خصوصیات چوب ترمو بدست آمده تاثیر مستقیمی دارد. وجود خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مختلف باعث ایجاد انواع چوب ترموود می شود که در نقوش چوب، رنگ ترمووود، بو، بافت چوبی و به طور کلی در کاربردهای آن تفاوت های چشمگیری ایجاد می کند.

ترمووود

 

ترمووود

 

ترمووود

نحوه تشخیص نوع چوب ترموود

نحوه تشخیص نوع چوب درختان یکی از بهترین مواد اولیه‌ هنرهای خراطی، منبت کاری، معرق و غیره استفاده می‌شود چوب است که انواع چوب در طبیعت وجود دارد. شکل‌پذیری و فرم‌پذیری بالا، وزن پایین، رنگ ترمووود و بافت خاص از جمله ویژگی‌هایی میباشد که چوب آن را دارا می‌باشد و باعث شده تا به عنوان مواد اولیه در بسیاری از صنایع دستی‌ها به کار برده شود. عواملی همچون آفات و حشره‌ها، رطوبت و آتش‌سوزی منجر به صدمه دیدن چوب ترمو وود می شود که در برخی کارخانجات چوب ترمو وود بری از روش‌های متنوعی برای فرآوری و پوشش نوع چوب درختان در برابر حشره‌ها استفاده می کنند. روغن‌ها و رنگ‌های ضد آتش از جمله موادی میباشند که انواع چوب را در برابر صدمات مقاوم می کند.

خواص فيزيكی ترمووود

  1. نم نمايی
  2. وا كشيدگی
  3. چگالی
  4. همگنی
  5. شكل پذيری
  6. سختی
  7. شكاف پذيری
  8. دوام
  9. قابليت رسانايی

 

مجموعه وودمستر با سابقه بیش از 3 دهه در زمینه دکوراسیون داخلی و فضا سازی (محیطی،شهری) آماده همکاری جهت طراحی و تامین مصالح به صورت پخش عمده و جزئی چوب ترمو وود (ترمووود) و رنگ ترمو وود می باشد

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو

مجری» مجموعه تخصصی چوب ترمووود وودمستر ایران

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو فنلاند ورنگ ترمو رنگ ترمووود

آدرس: تجريش،خيابان فنا خسرو،پلاك 33 ،واحد 302

۰۲۱۲۶۸۵۵۹۱۸

تلفن: 02126854961-02126855918موبایل: 09122063049