بهتر شناختن چوب های ترموود
تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

بهتر شناختن چوب های ترموود

گروه وودمستر

بهتر شناختن چوب های ترموود

چوب ترموود در حقیقت شامل چوب نما، چوب کف و نیز سازه ها بوده که استفاده از آن زیبایی خاص و فوق العاده ای به محیط شما خواهد داد.

ترموود در حقیقت فرآیند خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در این فرآیند به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. بسته به گونه چوب ترموود، رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود.

ترموود در حقیقت فرآیند خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در این فرآیند به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. بسته به گونه چوب، رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند. هم چنین طی این فرآیند اسید موجود در بافت چوب تبخیر گشته و از هرگونه جانور و حشرات میکروسکوپی پاک می گردد.

این موضوع سبب می گردد تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از میان رفته و طول عمر چوب ترموود افزایش یابد. در واقع در طول فرآیند «ترمو کردن» چوب ترموود، بخش عمده رزین چوب از آن خارج گشته و بخشی که باقی می ماند به صورت بلور نمایان خواهد گشت. البته ناگفته نماند که در طول فرآیند ترموشدن از هیچ ماده شیمیایی و افزودنی استفاده نشده و به همین دلیل ترموود محصولی کاملا سازگار با محیط زیست است.

در مجموع می توان گفت که ترموود جدیدترین روش برای مقاوم سازی چوب ترمو وود در جهت استفاده در فضاهای باز است. به عنوان مثال می توان از ترمووود برای نمای چوبی ساختمان استفاده نمود.

ترمووود

ترمووود

 

تاریخچه ترمووود در صنعت چوب ترمو

همان گونه که می دانید، چوب ترموود یکی از اولین مصالح ساختمانی است که بشر برای ساخت خانه با آن آشنا گردید. لذا تاریخچه استفاده از چوب ترمو به عنوان مصالح ساختمانی، تاریخچه ای خوب دارد. گفتنی است که اگرچه انسان اولیه، از غارها به عنوان پناهگاه اولیه استفاده می نمود، اما چوب ترمووود در واقع اولین مصالح ساختمانی بود که انسان از آن برای ساخت خانه و سرپناه بهره برد. با این حال همه می دانند که خصوصیات فیزیکی چوب ساده، محدودیت هایی در اجرا مخصوصا در فضای باز ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که کشور فنلاند، پیشتاز صنعت ترمو وود است. چرا که اولین کشوری بود که به تکنولوژی ساخت آن دست یافت و اولین خط تولید آن را ایجاد نمود. شاید بتوان گفت که عمیق ترین و جامع ترین کار پژوهشی در زمینه ترموود را انجمن ترمووود فنلاند به اجرا درآورده است. امروزه ترموود با استفاده از روشی که توسط انجمن ترمووود فنلاند پدید آمده تولید می شود. در نهایت فرآیند تیمار حرارتی ترموچوب یا ترموود در مقیاس صنعتی توسط انجمن ترموود فنلاند با همکاری صنایع محصولات چوبی آن به وجود آمد و مجوز فرآیند ترموود به اعضای انجمن ترموود فنلاند اعطا گردید.

ترمووود

 

ترمووود

مجموعه وودمستر با سابقه بیش از 3 دهه در زمینه دکوراسیون داخلی و فضا سازی (محیطی،شهری) آماده همکاری جهت طراحی و تامین مصالح به صورت پخش عمده و جزئی چوب ترمو وود (ترمووود) و رنگ ترمو وود می باشد

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو

مجری» مجموعه تخصصی چوبترمووود وودمستر ایران

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو فنلاند ورنگ ترمو رنگ ترمووود

آدرس: تجريش،خيابان فنا خسرو،پلاك 33 ،واحد 302

۰۲۱۲۶۸۵۵۹۱۸

تلفن: 02126854961-02126855918موبایل: 09122063049