مزایای ترمووود در دکوراسیون داخلی و معماری بنا
تعمیرات و تغییرات چوب ترمو و رنگ ترمو

مزایای ترمووود در دکوراسیون داخلی و معماری بنا

گروه وودمستر

مزایای ترمووود در دکوراسیون داخلی و معماری بنا

مزایای ترمووود با توجه به خصوصیت هایی بررسی می شود که این چوب های در پروسه ی تولید ترمووود به دست آورده اند. چوب را می توان با فرایندها و پروسه های گوناگونی اصلاح کرد. هر کدام از این فرایندها مزایا و معایبی را در چوب نمایان می کنند که نسبت هر کدام از این ها می تواند در چوب فراوری شده متفاوت باشد. اما مزایایی که چوب در فرایند ترمووود به دست می آورد بر معایب آن چیره و غالب است. اصلاح چوب در فرایند ترمووود طول عمر چوب را افزایش داده و مقاومت آن را افزایش می دهد. این تنها گوشه ای از مزایای ترمووود است و همین دو مورد کافی است تا تقاضا برای استفاده از ترمووود روز افزون باشد. در فرایند ترمووود چوب های مرغوب و با کیفیت درختان سوزنی برگ یا پهن برگ به کار گرفته می شود و در نهایت از آن ها پروفیل هایی به دست می آید که در پوشش دهی به نما و دکوراسیون فضای باز و همچنین در پوشش دهی به کف و دیوارها در دکوراسیون داخلیکاربرد ویژه ای دارند.

ترمووود-دکوراسیون-داخلی

ساخت چوب ترمووود

چوب یک محصول طبیعی است که از ابتدای زیست و حیات انسان ها تا به امروز، در امورات ابتدایی و پیشرفته ی روزمره به کار رفته است. چوب از ابتدا برای ساخت پناهگاه و خانه و همچنین ابزارهای ابتدایی حیات بشر مورد استفاده بوده است. با پیشرفت فناوری و توسعه ی ساخت و سازها از چوب برای ساخت وسایل و ابزارهای بیشتری استفاده کردند و تا همین چندی پیش حدود ۹۰ درصد وسایل و ابزارآلات در محیط زندگی با چوب ساخته شدند. رفته رفته پای هنر به هر محیطی باز شد و طراحی های زیبا و مدرن در هر زمینه ای توجه بسیاری را به خود منعطف کرد.

هنر توانست در طراحی نمای ساختمان و دکوراسیون محیط داخلی و خارجی نیز ریشه بدواند. در این میان هنر، روح سرد و چهره ی خسته کننده ی مدرنیته را در دکوراسیون و تزیین بنا کنار زده و با طبیعت آمیخته می شود. هنر استفاده از چوب در دکوراسیون و پوشش دهی به سطوح با استفاده از این محصول طبیعی.

این درهم آمیختگی طرفداران زیادی پیدا کرد و استفاده از چوب در تزیین بنا و دکوراسیون گسترش یافت. اما استفاده از چوب فراوری نشده مشکلاتی را نیز به دنبال داشت. این مشکلات شامل تأثیر رطوبت، دما، فشار، نور و همچنین حمله ی حشرات چوبخوار و قارچ ها بودند. تمامی این مشکلات به چوب آسیب رسانیده، سبب تغییر در ظاهر و مقاومت آن شده و طول عمر چوب را کاهش می دهند.

در این میان عده ای از کارشناسان در فنلاند توانستند پروسه ای را طراحی و عملی کنند که ترمووود نام دارد. این فرایند با استفاده از حرارت موجب بهینه سازی چوب ها می شود. این فرایند اصلاح حرارتی چوب یا ترمووود نام دارد. در ادامه مزایای چوب ترمو را مورد بررسی قرار می دهیم.

ترمووود-دکوراسیون-داخلی

مزایای ترموود

چوب دارای خواص طبیعی است که پس از جدا شدن آن از ریشه ی درخت و تبدیل به تخته الوارهای مصرفی بر ضد سلامت چوب عمل می کنند. در فرایند ترمووود این خواص طبیعی مورد هدف قرار می گیرند و با استفاده از حرارت دهی از بین می روند.

مزایای چوب ترمو با توجه قرار گرفتن در این پروسه ی حرارتی به وجود می آیند. این مزایا عبارت اند از

ارتقای مقاومت بیولوژیکی چوب: یکی از مزایای ترمووود این است که با حرارت دهی به چوب می توانیم رطوبت موجود درون چوب را تا حد زیادی از درون ساختمان آن خارج کنیم. رطوبت عاملی است که مقاومت چوب را کاهش می دهد و موجب از هم گسیختگی بافت منظم آن می شود.

کاهش میزان جذب رطوبت: یگی دیگر از مزایای قابل توجه و کاربردی ترمووود کاهش میزان جذب رطوبت است. در صورتی رطوبت وارد ساختار پروفیل های ترمووود نشود، آنگاه می توان به راحتی آن ها را شستشو داده و نظافت کرد. همچنین می توان با آسودگی خیال ترمووودها را در فضای بیرونی مثل بالکن و تراس، گلخانه ها، نمای ساختمان، پوشش اطراف استخر و کفپوش محیط های سرباز به کار برد.

مقاومت در برابر حمله ی حشرات و قارچ ها: چوب معمولی دارای رزین و صمغ هایی است که منبع تغذیه ی بسیاری از جانوران چوبخوار و محیط مناسبی برای زیست قارچ ها است. یکی از مزایای ترمووود این است که این مواد و عناصر ترکیبی موجود در چوب با حرارت از بین می روند. بنابراین دیگر چوب محیط ایده آلی برای زیست این جانداران محسوب نمی شود.

کاهش مقدار وزن: با فراوری چوب مواد اضافی و ناکارآمد از درون چوب حذف شده و بنابراین وزن و چگالی چوب نیز کاهش می یابد. همین مسأله ترمووودها را تبدیل به مصالحی با وزن سبک در معماری بنا و معماری داخلی کرده است.

عدم تأثیرگذاری بر محیط زیست و سلامت انسان: در ساخت ترمووود از هیچ گونه ی ماده ی شیمیایی و سمی استفاده نمی شود. تنها واکنش های فیزیکی هستند که طی فرایند ترمووود بر روی چوب انجام می شوند. بنابراین این محصولات نه بر سلامت فیزیکی انسان تأثیر گذارند و نه به محیط زیست آسیبی وارد می کنند.

رنگ ترمو (رنگ ترمووود) زیبا: یکی از مزایای ترمووود تغییر در ظاهر چوب است. چوب ترمووود چوبی به اصلاح پخته است و رنگ آن با چوب خام تفاوت دارد و می توان گفت از آن تیره تر است. این رنگ تیره زیبایی چشم نوازی به ترمووود می بخشد.

عایق حرارت: این چوب ها عایقی در برابر حرارت هستند و در مواقعی که نیاز به تنظیم دمایی وجود دارد می توان از آنها بهره گرفت. همچنین این پروفیل ها از عبور صوت نیز جلوگیری می کنند.

استحکام بالا: یکی دیگر از مزایای ترموود استحکام بالا است. شاید تصور کنید که با حرارت دیدن چوب شکنندگی آن افزایش یابد اما این تصور اشتباه است. در واقع این رطوبت چوب است که موجب شکنندگی و عدم استحکام چوب می شود. همان طور که توضیح دادیم رطوبت درترمووودبه میزان زیادی کاهش می یابد پس با حرارت دیدن چوب ترمو استحکام آن کاهش چندانی نمی یابد.

مجموعه وودمستر با سابقه بیش از 3 دهه در زمینه دکوراسیون داخلی و فضا سازی (محیطی،شهری) آماده همکاری جهت طراحی و تامین مصالح به صورت پخش عمده و جزئی چوب ترمو وود (ترمووود) و رنگ ترمووود می باشد

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو

 

سال ساخت : 1398

مجری» مجموعه تخصصی چوب ترمووود وودمستر ایران

مجموعه وودمستر، نصب و اجرای انواع سازه ها با چوب ترمو فنلاند و رنگ ترموود

آدرس: تجريش،خيابان فنا خسرو،پلاك 33 ،واحد 302

۰۲۱۲۶۸۵۵۹۱۸

تلفن: 02126854961-02126855918موبایل: 09122063049